Tuesday, May 10, 2011

i am a mobile phone crusher

wah tajuk entries kali nie...pengakuan tu beb...mana ada orang yang nak ngaku keganasan yang dia buat kan....hahaahaha...for last year...i think about 4 kali i changed my mobile phone....2 of it broke down....other, my dad bagi.....orang dah bagi...tak baik tolak rezeki tahu....so, terima je r dengan senang hatinya...housemate2 semua dah pening tengok aku asyik main tukar2 je handset tu,,,,macam tukar baju tapi cam melampau sangat kalau sampai tukar baju kan...kalau gitu tiap2 ari r aku tukar...teeeeetttt....hahaha...jom usha2 jenis2 handset yang pernah aku pakai sepanjang aku hidup and yang mana aku jumpa gambar je r aku letak...ada lagi yang aku pernah pakai...tapi aku lupa jenama + tak ingat dah bentuk dia....handset rm20 2...lama gak r pakai....bawa pergi sekolah...tak tahan sampai sudah sebab tak berkat kooootttt.....kantoi...langgar peraturan sekolah....huhu

HISTORY OF THE MOBILE PHONE

NOKIA 3310
nie handset masa aku mula2 pakai handset dulu...handset 3310....and handset nie r yang aku bawa time spm ke sekolah...tengok kantoi lagi...tak per r...dah lepas pun kan...aku tak de r segan2 nak ngaku nakal sebab memang nakal pun..kui3...kawan aku kutuk parak kot sebab aku bawa 3310 je...eleyh...dengki tu sebenarnya sebab model nie dah tak dikeluarkan dah kan????dorang dengki r sebab tak ada barang antik cam aku....TTTEEEEEETTTT


SAMSUNGnie handset yang abah aku bagi time form4 tak silap aku....selamat r pakai berapa bulan then, adik aku ambil alih....kurang hasam punya adik...tak apa r...aku redho je r....=(....huhu...nie kire canggih r sikit dari 3310 kan???boleh r...puas ati r gak dapat handset nie tapi sekarang handset nie dah dimumiakan didalam bekas kedap udara....uish3....sapa rajin nak tengok macam mana bentuk khazanah yang nie...meh r datang tj...habis sudah....macam ular pun aku tengok ada gaya r....kulit tertanggal cam nak salin kulit je...warna biru dah tak nampak dah...jadi warna kelabu gitu...allergic kot...entah r....


SONY ERICCSON WALKMAN


this my 3rd handset and the 2nd handset yang dibelikan khas untuk aku...bukan yang digenerasikan dari zaman ke zaman macam handset 3310 tu erk....seriusly....aku sayang giler+suka giler+ apa2 je r yang giler yang related r....kat handset nie...korang nak tahu apa jadi dengan handset kesayangan aku nie?????citer sedey woooo...nie tengah berlinangan air mata r nie...jap gi hujan r nie...wah gimik dia...over gila...tak ada r...handset tu kan warnanya putih...bila dah lama pakai putih dia dah tak nampak putih unggul macam dalam iklan sabun tu..sabun apa aku tak ingat...so, dengan segala bijaksana and brilliant, and excellent and fantastic ye...aku pun pergi r rendam dalam air sekali dengan baju2 kotor....nak bagi putihkan....kuang3...jangan percaya doe....aku nipu je tu...aku tak de r terlebih pandai tahap pak pandir macam tu...aku terendam dalam air sekali dengan seluar aku nak basuh...dah r masa tu birthday bonus...paham tak???betapa pandai tak pandai ye aku???dekat sejam terendam baru r aku teringat....ish3....sangat bagus kan aku nie???tapi serius....sedey woookk sebab macam aku cakap r...aku syang giler handset tu.....


NOKIA N97


handset yang nie pulak...handset turun temurun...tipu je...tak ada r turun temurun pun tapi handset nie sepatutnya hak milik abahku yang sangat suka membeli tapi tak suka pakai...masalah kan??????tak ada r masalah mana pun sebab yang untukye aku....aku balik2 rumah tengok handset nie elok je tersandai indah di meja kopi kat ruang tamu...hari pertama, kedua, ketiga, keempat aku tengok tak ada siapa pun sentuh...hari kelima bengang r tengok handset canggih tak ada orang usik...biar je buat pameran kat depan tu untuk para tetamu r kot...so, aku pun saja2 bertanya...by the way, masa nie...aku tengah pakai handset 3310...tu sebab sakit hati tengok handset mahal dibiarkan begitu saja....sekali abah cakap..."awak nak pakai, pakai r"....hek eleh...nampak sangat kan dia beli untuk buat pameran...masa tu dalam hati aku ...."syukurrr.....alhamdulillah...tak payah pakai 3310"...hahhaaha...handset nie pun tak tahan lama...dekat 5 bulan kot..pastu charger dia rosak....terus jadi bahan untuk pameran balik tapi yang sebenarnya....aku tak ingat mana aku campak sebenarnya handset tu...huhuhuhu


NOKIA DUAL SIM




okay....pas n97....ayah aku pun baik hati r cari handset dua sim punya memandangkan aku pakai celcom and maxis....so, ayah aku belikan r handset yang nie....terima r dengan redho...handset biasa pun jadi r...janji senang nak call, nak mesej semua....owh terlupa...ayah aku pernah ugut tahu...dia cakap lebih kurang cam nie..."nie handset last abah bagi ke awak(s.e)...kalau rosak tak payah pakai handset dah,"....fuiiiyooooo...takut tak????aku bila tahu handset s.e tu rosak cuak gak r...tapi tengok r...kasih ayah tak ke mana...dalam marah ada sayangnya...cewahhh...terima kasih abah...(bangga tak di mentionkan dalam blog anakmu ini???)...huahuahauhaua....handset nie dia serabut sikit...sebab dia bukan boleh guna dua sim serentak....kena main tukar2 sim cuma kelebihannya...tak payah r dicabut yang bateri and tukar sim banyak kali...dapat r jimat sikit tenaga dan usaha tu....


SAMSUNG DUAL SIM


nie last handset and handset yang aku pakai until now....yang nie ayah aku beli untuk aku r kot sebab aku cakap aku perlukan kamera untuk sem 2 kat asasi...nak beli kamera digital cam ngarot je...so, ayah aku belikan handset berkamera...tapi tak pernah guna pun kamera nie untuk belajar...untuk tangkap saje2 ada r...wahhh...kantoi...bukan sebab apa...kamera tak lawa...nak tangkap bahan belajar guane ye....kabur...cam dalam kabus....memang tak r nak guna...yang nie canggih sikit....tak payah aku banyak kali buang masa pergi tekan2 tukar sim...yang nie automatik...22 sim boleh digunakan...maksud aku mesej dari sim mana pun aku boleh dapat in same time...so, lagi r jimat masa dan tenaga dan usaha aku kan3????


so, itulah alkisahnya cerita aku si pemusnah handset nie....nama je anak dara...tapi tengok r...dah berapa banyak handset aku jahanamkan...nasib la....ayah aku punya handset korang nak tahu tak?????berkilat lagi woooooo...handset aku yang da latest nie...aku rasa corak dia dah abstrack gila....macam2 corak ada...calar sana sini...hehehe...ish3...ye r...aku rasa dekat 10 kali handset tu terhempas atas lantai...aduh....aduhhh duuuhhh...wah...nyanyi jap...okay r...stop kat sini dulu..penat r....












No comments:

Post a Comment