Saturday, September 24, 2011

change


assalammualaikum....

hahaha...tiba2 terada mood plak nak mengupdate blog....tersuntik mood jap.....

actually...just nak share r ngan korang apa thought aku lately...i want to change...sebenarnya sikit2 dahlah...CHANGE???? change apa kan???tak ada apa pun sebenarnya...cuma....bila aku belek balik diri aku...and teringat zaman aku muda2 dulu...cewah...cam dah tua je kan aku....haahahaha....terasa macam ada sedikit r perubahan...
zaman dulu2...mak aku tak bagi aku wat tudung berbelit2 nie...tak bagi aku selempang...tapi pastu bila dah wat...rasa cam senang r plak kan...lagipun pas2 mak aku pun dah tak tegur....kira cam fesyen r kan...mana ada orang tak berfesyen sekarang pun...kalau ada pun...kerat mana je r....hahaha....
but i think since last year...semenjak aku kat palam r...rasa cam pelik je kalau selempang tudung...especially kalau pergi kelas r....rasa macam tak selesa gila r....then, memang pakai tudung kalau tak jatuh ke bawah pun,,,,paling kurang berpin pun masih ke bawah r....baru r terasa selesa.....baru terasa cam tak awkward r....hahaha....
kalau dulu,aku suka gila kot pakai baju 3 suku....lengan 3 suku tu....but now, suka2 jugak tapi dah pakai dengan handguard....kalau tak pakai tu....rasa tak selesa r....padahal dulu, lengan pendek pun aku tibai je...mungkin sebab dah nak masuk 20 kot....2 sebab terasa macam nak berubah pun...bukan sebab apa....selain keranaNYa, reason lain is it is the way i like...haha...macam bunyi lagu pula....
sekarang nie lagi best sejak aku menjadi budak 1st year degree nie....kalau dulu, tudung aku tak elok sikit, memang kompem bad mood r....tapi sekarang nie, lantak r...janji tak teruk sangat, kira lepas r tu...lepas tu tudung pun sudah jarang aku lilit2 bagi nampak macam ada style sikit ke apa ke....salu letak ke bawah je...tapi tengok tudung n mood juga r....kalau agak2 tudung tu perlukan sedikit sentuhan pakar....akan kusentuh r....hahaha...kalau tak...aku lagi prefer lepas gitu kot...hahahaha
bila tengok orang pakai tudung labuh semua....terlintas kat benak fikiran ku...hah kan dah bunyi dah macam dalam novel....hahaha....kadang2 terlintas....and tersedar...that i'm quite change lately...tp bersyukur r...mungkin hidayah dariNya???amin....masih ada lagi perubahan kuingin lakukan....tapi biarlah sikit2 dar perubahan mendadak and at same time change in just a little time...insyaAllah...sama2 r kita menuju ke arah tuntutanNya.....

No comments:

Post a Comment