Wednesday, May 8, 2013

trust

assalammualaikum


okaylah...still in mood hockey lagi sebenarnya...even my entry topic is TRUST...well, thing that i observed sepanjang hockey kat utem nie la...from a person yang tak pernah tahu main atas, aku belajar main atas...tapi confident dia setakat jadi defend je r...nak main striker, wing tu, cam belum lagi...sebenarnya aku yang takut nak try...but sikit2 now i'm trying...
apa kena mengena trust dengan hockey kan...well, petang2 aku turun training, training dengan budak laki...main small game pun dengan budak laki...where did i learn to improve my skills? yeap exactly from them...tak minta dorang ajar pun...just belajar by observing...at first, it was quite hard to get ball from the boys...sumpah payah...dari last sem kot...kira dah almost setahun nie...but not all, i get my confidence sebab ada kawan2 yang baik hati bagi chance ke kitorang try...nak tayang gak r nama dorang...like acap n aed...acap is the best person i meet since dia betul2 bagi peluang ke budak2 untuk belajar...even dari tak tahu apa2...i'm learning from them...then makin lama, i improved...n since aku banyak main bawah pun, but at least, i can defend...sikit2 gak start dapat bola dari budak2 nie...start regain their trust maybe...
lately nie, aku main dengan senior2...biasa ni main gak tapi entah...seriusly ada senior yang aku tak leh pergi langsung...sumpah kekok...but for 1 part i remember masa kitorang main small game, dorang siap ajar ke mana aku patut pergi...and dorang sendiri pass bola tu...it is something pada orang tak perlu bangga but for me, its quite terharu sebenarnya...and ada se lagi small game...camtu gak...aku duduk dekat bawah macam biasa...dulu, salu aku tunggul je kat bawah tu...tapi this time, ada senior yang suruh pass bola tu ke aku supaya aku boleh buka n cari ruang untuk bagi ke team...i took quite long time to get this...but pada aku, adat r...practice make perfect...usaha tangga kejayaan...n so on la...if aku tak turun training, memang takde harapan la kan nak improve...
then, again a small game...masa tu tak ramai..masa tu aku group with 2 boys, n pihak lawan ad 2 girls...n one of the girls is a newbie...aku marah dekat budak2 laki yg ada sebab aku suruh bagi chance dekat dak perempuan tu...budak perempuan tu taknak2...macam aku dulu2...but masa tu gak aku cakap it is for her confidence level...n aku ingat lagi budak laki dok bahan aku...contohi aku...confident habis sekarang...ngek tol peragai...sebenarnya takde r confident gila2 but at least i do have the confidence...all of it come from training n juga bantuan members...

terus terang dulu aku dah nak stop hockey nie...but getting to know kawan2 yang gila2 like geng2 jemah tu, members yang happening, senior yang okay n juga crush...opsss, okay takde2..mne ada crush...haha...it make me feel really happy to be in team...even kena bahan teruk2 pun, but itu yang make me smile, make me laugh, make stress disappered n others la...senang cerita bawa kegembiraan la...itu sebab ye aku tak jadi stop hockey...dari malu turun training, sampai dah tak kisah turun training seorang perempuan until la now...senang cerita, have amazing, nice n good friends with u, benda yang tak suka pun, u will like it as long as u do it together...n bout the trust...itu je cerita dia...well, tak mudah nak regain trust orang...payah sangat...but as long as u keep do it, make it better...sikit2 mata dorang akan terbuka...just one thing, bila orang dah tahu apa yang kita boleh...orang jarang nak ubah pandangan tu...as for me, i start as keeper...so, bila aku tak main keeper, i know a few people tak boleh terima...bila aku nak try main atas, even tak dicakap depan2 pun but pertikaian tentang itu still ada n i know it...but tak salah if i want to change kan?bukan aku tak tahu apa2...i know what i can do...okay tu je...bye

No comments:

Post a Comment