Saturday, May 7, 2011

engkau yg tiada ganti

setiap pertemuan, ada perpisahan....

setiap yang manis akan ada pahit menyusuli....

setiap suka pasti ada dukanya....


nie gambar las ngn arwah atuk masa dia datang melawat dan menjaga aku sekeluarga sebab ibu masuk wad


nie time kat melaka...melancong sama2 ng arwah atuk...ceria bersama detik tu


antara gambar yg buat aku sebak r....nie r arwah atuk yang sangat penyayang


time kecik2 salu atuk main2, acah2...paling tak dilupakan is waktu atuk dukunglah...



nie aku n angah dengan arwah atuk...atuk suka sangat main ngn kitorang


nie dia set2 cucu2 yang salu buli arwah atuk dulu...minta atuk dukung, main sma2, bawa ke taman semua...tapi atuk tak pernah kecewakan kitorang meskipun dia sibuk ....really miss that time


aku sangat rindukan seorang insan yang sangat bermakna dalam hidup aku....13 tahun, aku kehilangan kasih sayang seorang atuk yang dahulunya tidak pernah jemu, tidak pernah lupakan cucunya....saat kali terakhir aku diberikan peluang mencium dahinya untuk kali terakhir...aku menangis teruk...aku trauma pun...meracau mencari arwah atuk...perit...tak percaya atuk dah pergi...namun, siapa aku untuk mempertikaikan takdir yang telah ditentukan olehNya...

masih aku ingat saat terakhir aku luangkan masa dengannya...kami pulan ke kampung...anak2 atuk duduk keliling atuk di ruang tamu...kami cucunya hanya duduk sambil berbual sesama kami...tiba2 aku terdengar bunyi benda jatuh...saat itu rumah riuh sebab arwah atuk jatuh dalam toilet....sedih sangat lihat arwah atuk terlantar lepas itu...meskipun tak berdaya dia cuba juga nak bangkit....betapa kuat, betapa cekalnya dia...

kitorang balik semula ke temerloh...then, tiba2 ibu jemput aku kata ada kena balik kampung suddenly...then,bila aku tanya napa...semua diam....sampai2 aku terus cari atuk...waktu tu ramai orang tapi aku tak peduli...aku nak jumpa atuk...waktu juga makcik aku sambar aku bawa masuk dalam bilik...masa tu tak silap aku, aku demam...makcik aku bagitahu yang arwah atuk dah tak ada....aku tak percaya...sungguh...then, waktu kami diberi peluang mencium dahi arwah kali terakhir itulah aku nampak arwah atuk terbaring di tengah2 ruang tamu...lepas nie, tiada lagilah orang yang akan bawa kitorang ke taman, tiada lagilah orang yang nak bermain dengan kami, tiada lagilah orang yang akan belikan kami apa yang kami nak...waktu tu...semua menangis tak ketinggalan aku....sebak bila teringat balik detik tu....

bila teringat ke arwah atuk...13 tahun sudah berlalu...semuanya dah berubah...anak2nya makin berjaya...cucu2nya sedang meniti ke arah kejayaan....wan masih begitu....bila setiap kali raya...pasti terasa juga kehilangan.....meskipun sudah lama....lainnya raya ketika arwah atuk masih bersama berbanding dengan sekarang....

al-Fatihah aku sedakahkan kepada arwah atuk, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang beriman...aminnn~~~~


tiada sesiapa dapat menggantikan arwah atuk dalam diri aku.....dia adalah 1 dalam 1,000,000....









No comments:

Post a Comment