Tuesday, May 10, 2011




















this time entries...aku nak share pasal kawan2 aku yang sangat hebat...mereka nie adalah antara 10% positive one and on their goal to be the 1% that will positive one....usia baru 18 tahun ( nie time aku jumpa dorang)...tapi cakap, style, confident level, communication skill...like an adult...woooowww...mula2 tak percaya yang dorang nie semua...semuanya umur baru 18 tahun...baru lepas dapat result spm pun...tapi gaya hidup...cukup hebat...aku bersyukur dipertemukan dengan mereka2 yang hebat ini....disebabkan mereka....aku nampak future life yang kebanyakkan orang hanya akan nampak yang indah2....kebanyakan orang hanya akan nampak semuanya dari sudut yang terbaik...tapi mereka menyedarkan aku dari kealpaan yang kebanyakkan orang berfikir...mereka buat aku pandang jauh lagi ke hadapan...bukan sejengkal, bukan sedepa tapi beribu2 kilometer jauhnye ke hadapan....



kita tahukah apa akan jadi saat kita di usia 28 tahun nanti???





adakah kita akan hidup senang??





adakah hidup kita mewah tanpa ada hutang di keliling pinggang????





kita pastikah kita akan berjaya untuk jangka masa akan datang????




adakah impian kita dapat kita capai seperti yang kita impikan????
persoalan ini yang antaranya ditanya kepada aku....bila difikirkan balik....yeahhhh....betul juga...hidup aku di jangka masa akan datang masih samar lagi...masih terkapai2 lagi...lagi2 aku yang merupakan student pelepasan asasi yang masih tidak tahu ke mana hala tujuan aku...kesedaran yang mereka beri, keikhlasan mereka dalam membantu, kehebatan mereka dalam menyuntik semangat semuanya buat aku bersyukur sangat kerana dipertemukan dengan mereka yang sangat hebat ini...walaupun tak pernah kenal..tapi tak ambil masa lama pun nak jadi baik...tak ambil masa bertahun pun nak jadi rapat...tak ambil masa berkurun pun untuk boleh bergerak bersama2...tak perlu all that time...in this SCORE A PROGRAME IN EDATA NETWORK....we are family...1 malaysia kami berkawan...aku kenal kawan2 dari banyak tempat...korang nak mana????johor???peneng????perak????awesome ye this programe, ia merapatkan tali silaturahim antara kami, ia mengembangkan potensi diri kami, ia membina keyakinan diri kami and ia memberi kami perasaan sebagai seorang remaja yang hebat yang ada determination and our own goal to we score....duduk di kalangan mereka yang sangat positif sangat mengembirakan...lagi2 bila dapat yang sama2 berfikiran cara yang sama....

alhamdulillah...Allah tunjukkan aku dengan peluang yang sebegini hebat....Allah membuka pintu hati aku untuk berubah saat ni...kerana tiada siapa dapat meramal, dapat mengetahui tentang masa depannya melainkan Dia yang Maha Esa.....insyallah...aku akan teruskan perjuangan dalam membasmi kemiskinan dan membantu adik2 untuk terus cemerlang....ALLAHUAKBAR

No comments:

Post a Comment