Wednesday, August 3, 2011

ia tiba lagi


assalamualaikum....

alhamdulillah....selepas a year...bulan yang penuh barakah nie muncul balik and again, alhamdulillah kerana Allah S.W.T masih beri peluang kepada aku and kaum muslimat lain and kawan2 aku untuk terus menyambut bulan yang tersangat mulia nie....
actually....this is my first year memulakan bulan yang penuh berkat nie di rumah after i think about 6 years aku sambut bulan ramadhan nie di rantau orang....if korang tanya is there any difference between fasting at home or school or university,...of course it is....apa bezanya...pada aku adalah since aku dah experienced menyambut awal puasa di rantau orang kan...bukan setahun dua...but almost 6 years....
difference between both of this of course person yang kita sambut mestilah tak sama...kat rumah...kita dengan family....kat tempat lain...kita dengan kawan...bezanya...is the atmosphere....suasana itu sendiri r...kalau korang tanya mana se aku suka...aku suka both...aku suka buka dengan family coz it is family right????mestilah happy buka sama2...kalau dengan kawan pula...bez sebab kita sama2 survive.....sama2 hidup berdikari and macam2 lagi...
so, tahun nie start puasa dengan family....tak buka kat umah okay....buka di masjd,,,,mengeratkan silaturahim gitu....hehehe...
tu je r kot apa yang aku nak post....tak ada idea actually....so, geng, together gather r kita sama2 memenuhkan bulan puasa tahun nie dengan amalan2 sunat kerana aku pasti semua umat Islam tahu akan kelebihan amalan2 di bulan puasa....banyak kelebihan dan fadilatnya,,,,insyallah....

No comments:

Post a Comment