Sunday, April 1, 2012

first experience



hari ini, suppose i had my study gruop...and ada r...walaupun tak on time...haha...so, semalam dapat khabar berita that kereta tak cukup...ada se je kereta kancil nak kena angkut dekat 7 orang...memang tak r kan....so, disebabkan dalam ramai2 dak perempuan geng aku, aku seorang je yang ada lesen motor, so, nak tak nak, dorang suruh bawa motor....



it almost a year since i ride motorcyle...so, suddenly kena bawa motor and kena bawa pula anak orang....memang tak menangis la aku kan...motor kat umah aku tu...ada auto stater....so, memang tak ada hal r....tak perlu r dok terlompat2 hentak kaki nak start enjin...but, yang nie tak ada, aku mula dah cuak dah...tapi alhamdulillah r...berjaya juga akhirnya....even aku ada lesen motor pun....my dad never give me chance to ride motorcycle lua kawasan perumahan aku...salunya aku rempit pun dekat taman perumahan rumah aku je r...but this time, kena bawak masuk bandar bagai....erkkk...aku dah terkedu dah tapi nak tak nak...tu je method yang ada kan....



jadi, buat2 yakin je tapi tak ada r yakin mana...alhamdulillah r sampai...dah r motor nya dengan lampu gear tak nampak, brek kurang makan semua..tak ke nak menangis namanya...so, then kitorang tukar place...kena pula pergi kampus bandar...kereta banyak so, disebabkan kitorang nie motor, so, boleh r mencilok2...jadi kitorang tinggalkan r budak2 naik kereta and ikut jalan sendiri....sekali sesat derrrrr....memang syahdu r...aku dah cuak..tak pernah2 pula aku jejak kaki kat tempat kitorang sesat tu...dah hampir2 nak ke dataran pahlawan dah...ah ha kan...boleh r pergi hang out dah alang2...haha...once disebabkan aku cuak and we're sourrounded dalam kawasan bangunan2...i didnt realize that my tone was quite high...and aku boleh dengar suara aku bergema r yang pasti...haha...malu x???tapi selepas pusing2 and finally, alhamdulillah...jumpa juga campus bandar...but yang lawaknya...elok kitorang sampai baru r dorang yang naik kereta sampai...agak musykil di situ...haha...and we almost got into accident tadi disebabkan brek tak berapa nak makan and tiba2 ada kereta nak masuk depan kitorang...yahhh....seriously cuak...this is my really first time bawa motor dekat jalan yang sibuk and terus2 pula tu bawa dekat bandar yang jam...memang terbaik r my first experience kan....

No comments:

Post a Comment