Thursday, May 3, 2012

siapa punya salah???

assalammualaikum.....

okay...today saje nak share about things happen around me lately....baru2 nie terbaca status fb somebody....status dia nak marah2 orang sebab orang tu cakap bukan2 pasal dia....panjang pula tu....okay fine la kan if dia nak bising2 sebab orang tu mengata dia..."fitnah itu lebih bedosa dari membunuh"...but...pada aku...orang tak kan buat spekulasi if kita tak buat something that make people want to make rumors about us...dia bising sebab orang tu cakap dia change everything pada diri sendiri.....

but doesn't saudara yang berkenaan....doesn't you realized something????aku tengok kau pun, aku dah confius..are you a girl or a boy??? bukankah sebaik orang ragu2 jantina kita itu, sudah berdosakah diri kita??? malah dimungkari oleh ALLAH S.W.T.....pada aku...orang yang ngata kau tu pun...memang r salah sebab dia fitnah kau....but pada aku...it was necessary...aku rasa kalau aku pun, agaknya aku dah tak ngata belakang...aku cakap depan2 je....

lepas tu update status bukan2....status yang menimbulkan syak wasangka....status yang pada aku....boleh buat orang terjeluak tengok...aku tengok kau pun...aku nak muntah seyyyhhhhh...normal ke tak masalahnya???? gila seyhhh.....lagi se....ko update status..."rite now ada dekat surgery clinic"...something like that....bukankah tu buat orang lagi nak ngata kau???? and bukankah macam betul apa yang orang tu ngata pasal kau????

so, sendiri pandailah nak hidup....tolonglah....paling kurang pun...sayanglah diri tu....sakit lah mata tengok.....fine...aku tak kisah kalau nak marah orang sebab ngata kau...tapi cermin sikit diri tu boleh????? orang takkan nak mengata kau kalau kau tak buat peragai...dah tak pasal2 bukan setakat kau je yang berdosa...orang sekeliling pun kena tempias.....aku doakanlah semoga kau terbuka hati dan patah balik r kejalan yang diredhai olehNya....aminnnnnn

No comments:

Post a Comment