Monday, June 25, 2012

drama vs realiti

assalamualaikum....konichiwa...
suddenly, tiba2 terasa macam nak post something...this time....it is about the reality one...versus the fantasy or drama....senang cerita...benda apa yang ditayang dalam drama sekarang versus realiti sebuah life...actually...my friend punya kisah hidup buat i think about this....
kalau dalam drama...especially...malay drama...sebab drama melayu kan banyak sentuh kisah cinta pelbagai version....happy ending, sad ending, tragic, cinta terhalang and so on....drama melayu r paling banyak kupas cerita cinta sepanjang pemerhatian aku r...i didn't mean to kutuk or ngata tapi benda tu kan kenyataan...kalau dalam drama..kita mesti pernah terjumpa or tengok drama yang situation dia like this...' si perempuan/lelaki tak nak pada laki/perempuan yang admire dia tu...and laki/perempuan yang meng'admire' orang tu akan buat anything to grab her/his attention....akan cuba sedaya upaya dapatkan cinta pada orang diminatinya itu...'...mesti pernah jumpa like drama like this...tak perlu mention drama apa r....then, tak lama tu...mesti perempuan/laki tu akan suka betul tak...maybe not all the stories but still ada right???
tu dalam drama derrrr...i watch it myself...depan mata...kawan aku sihat je tak...orang buat r apa pun...dia keras r macam tu...siap cari orang lain jadi 'pak sanggup' sebagai tukang cover....ada yang sanggup buat2 ada tunang semua....walaupun orang yang minat tu buat macam2...still keras bedentum macam tu gak...no happy ending...ending yang menyakitkan hati ada r...
kacau orang time tengah2 nak final semua...konon sanggup tunggu dekat bawah apartment...tak nak balik until orang tu turun bagai...aigooooo....apa kes....teruk2....tu namanya mengacau ketenteraman tahu tak???boleh bawa pergi balai aku rasa...aku takkan kisah r kalau benda nie bese2 tapi sampai member aku tak senang duduk, dok kesian ke orang yang cari pasal semua tu....apa kes....haisshhh...
cakap pun drama tapi aku kesian pula ke orang yang selalu inginkan benda like this terjadi...confirm hidup korang serabut nanti...believe me...kecuali r korang suka pada orang usha korang tu...tu kes lain....tu memang akan jadi kes yang berbunga2...melompat2 suka...just pada aku...maybe because i'm not someone that like romantic thing and whatsoever...but still pada aku...tak perlu kot..utamakan apa yang utama...nie benda tak penting nie r dia nak utamakan...orang strungle for exam, dia seronok main bunga api nak propose konon nampak sweet sangat r..no need okay....tu je r aku nak share this time...thing that exactly happen, and benda yang dipropagandakan...sekian...

No comments:

Post a Comment