Monday, June 11, 2012

thank you for loving me

cool, jangan nak gempak....this tyme entry, it is special for my parent...parent aku nie dua2 ye cikgu...ngajar pun dekat sekolah yang sama pula tu....and tak reti2 nak tukar sekolah...if i'm not mistaken, around 1985 above gitu r dorang berdua memberi khidmat ngajar kat sekolah teknik.....until now.....before memang abah dah berapa kali dapat tawaran tukar....cikgu berdedikasi gitu kan....tapi tak nak...kalu tak, maybe right now, kalau tak dekat kuching, sarawak.....maybe tinggal dekat kuala lipis dah....dulu agak bengang gak r nape r abah tak nak tukar but now, feel really grateful tak tukar....sebab sekarang temerloh dah ada wayang and shopping mall semua....wakakaka.....
terus terang....aku and parent aku tak ada r rapat sangat....since aku dok jauh dari rumah dari form1 lagi....lagipun cikgu zaman sekarang nie....busy sungguh....*tiba2 teringat dekat puisi ustazah sharifah*.....but aku rasa makin tua nie r makin nak mengada2 dengan parent ye....hahaha.....dulu, call just nak bagi khabar berita....cakap pun ada feeling, tak ada feeling but now......terasa rindu ngat bila tak jumpa....then bila borak, dengar dorang bagi nasihat, dengar dorang cakap "ibu/abah selalu doakan kaklong, supaya kaklong berjaya semua".....cukup r buat tekak aku sakit tahan sebak....seriusly....dulu tak rasa pun gini....maybe sebab kita dah besar kan....perasaan zaman kecik2 mana nak sama dengan sekarang.....
syukur alhamdulillah r aku lahir dalam keluarga yang cukup sederhana....tak ada r kebulur ke apa....life aku pun tak ada r teruk sangat....keperluan cukup....nak berhibur pun boleh.....kira cukup bersyukur ada parent yang bekerja keras demi family....mak aku dekat sekolah, beliau cikgu yang agak berdedikasi r.....pegang jawatan ketua panitia sains gitu.....ayah aku pula...tak silap aku dia cikgu senireka tanda and bina bahan kot....tak confirm kat sini sebab ada sikit masalah dulu pasal course ayah aku ngajar....then, beliau juga jadi ketua untuk bilik komputer and banyak lagi r...macam2...since ayah aku dia hebat komputer....dia boleh r baiki komputer nie semua...buat part time work......baiki komputer and buat signboard, kain rentang and yang seumpama dengannya......tu kira keluarga kitorang terkeluar r dari belengu kesusahan nie..
now, baru terasa and nampak how they love us...i mean aku and adik aku.....kan?thank you for loving me....bila nak banding aku dengan orang lain yang tidak sesempurna kehidupan aku walaupun not totally perfect, but still aku bersyukur ada keluarga yang terjaga dari segi keperluan, akidah, agama and everything....alhamdulillah....syukur....kurang2 parent aku dah dapat bentuk aku jadi seorang yang tahu batas agama, tahu jaga diri walaupun kadang2 kita terlepas pandang benda kecil2 tu...but still compare to orang2 yang agak rosak sekarang nie, aku masih lagi terpelihara....dapat pun member2 yang baik2...yang sama2 terpelihara....kira bersyukur.....rasanya kalau setakat ucapan terima kasih tu....tak cukup nak balas budi kedua-dua ibu bapa kita kan....korang kerja keras pun tak tentu dapat balas everything that they done for you......semoga Allah pelihara hubungan kami sekeluarga....semoga aku pun terus menghormati dan menyayangi keluarga aku.....amin~~

No comments:

Post a Comment