Saturday, April 20, 2013

my nickname

assalammualaikum...

"Yut, mana datang nama Yut tu sebenarnya?  nama kau Liyana kan?  asal jauh sangat dari Liyana jadi Yut nie?"

at that time, nasib baik tak tersembur mee bandung dalam mulut..kalau tak mesti lencun dak2 tu...aku pandang je mamat2 dua ekor nie masa dia tanya soalan tu...masa tu tengah congak2 sebenarnya nak cerita ke tak...tapi if aku cerita, confirm dalam padang turf nanti aku kena bahan habis-habisan...silap haribulan, sampai aku keluar UTeM pun cerita tu akan diungkit...lepas tu bila nama penuh aku pula yang menjadi isu...dorang sebut tu betul dah...Liyana Zulhanee..tapi at that time aku terfikir...jangan dorang ingat nama Zulhanee tu nama aku juga sudah lah...tapi aku diam je mula2...

" Guna nama belakang tu ke..ni dari Liyana jadi Yut..Zulhanee tu?"

and memang tepat jangkaan aku...memang dorang sambung terus Liyana Zulhanee tu...masa tu, aku dah terkekek gelak...aku cakap r Zulhanee tu nama bapa aku..yang seorang tu tahu..tapi dia baru tahu semalamnya..aku hanya sengih je r...tak tahu nak bagi respon camne lagi...alkisahye bermula bila salah seorang dari dua ekor budak tu tertanya pasal nama aku..aku pun tak paham kenapa tiba2 dia nak tahu...tapi memang rasa berat hati gila2 nak cerita...sebab ceritanya sangatlah memalukan...kalau cerita tu tak berapa malu, aku cerita dah...sungguh aku cerita...tapi sebabkan jalan ceritanya cam bangang je untuk diceritakan, baik aku diam je...
mula2 kena paksa gak dorang nak tahu...tapi tengok aku cam betul2 tak nak cerita, jadi, dorang tak paksa...masa tu pun sebenarnya dah rabak muka aku...dulu bukan main tak suka nama Yut tu tapi naik je asasi...terpaksa guna nama tu...sebab aku pergi mana2 mesti ada nama sama...masuk u nie pun...aku guna je nama tu...comercial sikit nama tu kekononye kan...hahahaha...actually ada berapa orang dah tanya mana datang nama tu...serius tak sanggup nak beritahu...ada yang buat assume sendiri...lantak r...korang nak buat assumption apa pun..yang aku tahu, aku taknak cerita...hahaha...
btw, thankz guys...rasa cam terharu pula korang bertanya tu...nampak r effort nak tahu kan...haha..tapi guys seriusly sorry...can't share it becoz it was tooooo embarrassing to be shared...tu pun nasib baik r aku ada dak2 batch yang baik menukarkan nama tu...at least i got a nickname kan...hehehe


No comments:

Post a Comment