Wednesday, June 22, 2011

pahang vs johor

.....assalamualaikum and konichiwa.....


actually aku tak da idea nak type or nak buat entry baru...so, dok r cek gambar yang aku sumbat dalam laptop kesayangan aku nie...ternampak pula folder family kan...so, terdatang r idea...even idea tak best pun...but still nak share jugak r ngan korang...so, kalau korang intai gambar kat bawah nie...aku ada letak pics family belah abah and ibu aku...so, dapat tengok tak betapa bezanya kedua-dua family nie...and berapa ramai ye sanak sedare aku yang aku perlu ingat????kalau korang jadi aku...korang boleh ingat ke?????aku rasa boleh r kot tapi aku tak berapa r...ingat muka je...nama...aigooo~~~....mintak ampun awal2 r mana yang aku tak ingat tu....=D


family raub (xcept my abah is not in pic)


set2 cucu family raub (i'm 2nd based on age)



big family johor (xtaw bpe ramai yg xde yg pasti ramai xde nie)


set2 cicit, piut family johor (aku cucu so, xinclude r)


so, korang dah tengok r kan family aku????aku selalu tanya member2 aku...dorang rapat dengan yang belah mana....aku baik dengan family side abah aku....reason dia...are sebab kitorang jarak umur tak jauh, selalu jumpa, memang baik dari kecik and boleh kata sekepala jugak r....paling tua cucu family side ayah aku is 20....setahun je pun beza dengan aku...tapi..aku respect gila r along aku nie....bijak sangat....sekarang nie dia tengah sambung study kat india...3 tahun sambung after 2 years twinning kat malaysia...nanti balik sambung praktikal kat sini pula...raya nie jumpa r....excited dia book tiket nak balik..ayah aku first....bawah dia ada lagi 3 orang adik beradik....even ayah aku first pun...aku bukan r cucu 1st...aku 2nd...then adik aku and adik sepupu aku, angah sama umur...beza umur 6 bulan...adik aku kira tempat 4th r...yang lain semua dah sekolah...paling kecik pun dalam d4 kot....


family side ibu aku...ramai sangat...dah siap cicit dah pun...piut pun kot...ibu aku anak last dari 7 siblings...majoriti anak2 kakak2 and abang mak aku semua dah kahwin...tinggal r aku and berapa kerat lagi yang tak naik pelamin lagi...tapi kitorang semua dah agak besar r...dah cukup umur r senang cerita...masalahnye sedare2 aku ( yang mana set2 cucu juga r) tak semua aku ingat kot...sebab ramai doe...bayangkan r...maklong aku ada 2 anak ( sama ngan kes mak aku r)...yang kedua....berapa erk....5 kot....yang ketiga pun 5 kot...yang keempat...5 ke 6 orang anak camtu r...yang kelima...9 orang anak....yang keenam pun ada 9 orang anak...turn ibu aku....kitorang dua beradik je...tak ke gila namanya tu...ramai nak gila...yang belah johor tak ada r aku kacip sangat sebab jarang sangat jumpa...nak kata setahun sekali pun...macam tak logik gak r....susah r setahun sekali tu....disebabkan aku tak suka budak2....so, ngan set2 cicit memang aku tak berapa baik r except yang mana dah besor sikit yang tak nangis, tak nakal sangat tu...yang tu aku kenal r jugak....yang lain...minta maap ye...bukan setakat nama aku tak ingat...anak siapa pun aku tak tahu....ngeeee~~~~

No comments:

Post a Comment