Monday, January 30, 2012

prank



assalamualaikum....

haha...suddenly aku teringat kejahatan prank yang aku buat...actually...tak adalah teruk sangat prank tu nak dibandingkan dengan yang orang lain pernah buat kan...juz bila fikir balik...it was funny...



my 1st tyme prank orang is last year tak silap aku r...dalam bulan dua...ye2..bulan dua...hari jadi housemate aku...hehe...kebetulan housemate aku berdua nie...harijadinya dekat2...jarak beza 4 hari je....so, yang member aku yang lahir dulu tu jadi mangsa dulu r...tapi tak teruk...since kitorang tak jumpa tepung...so, kitorang ganti dengan bedak...membe aku yang birthday ye hari itu sihat je duduk kat ruang tamu...btw lupa pula...kitorang satu rumah memang selalu study sama2 kat ruang tengah tu...so, sebab tu r kawan aku tu dengan senang lenang ye duduk dekat rumah tanpa sebarang syak wasangka...kami yang lain...just menunggu detiknya pukul 12 saat tu...masing2 duk bersembunyi kat bilik kawan aku...yang betul2 dekat dengan tempat kawan aku duduk...masing2 tangan dah penuh dengan bedak....

akhirnya...pukul 12 pun tiba...but...elok je kitorang keluar..tiba2 member tu keluar...terima panggilan dari orang tersayang r katakan...haha..penat tunggu.,.a few tunggu kat depan pintu utama...aku duduk dekat pintu bilik menunggu saat...aku tengah sedap borak dengan other member...tiba2 mereka2 yang duduk dekat depan pintu semua kalut menghampiri aku...member aku yang bakal diprank tu pandang kitorang pelik...and dalam masa yang sama...tanpa niat aku tergelak....dorang yang lain semua pandang aku...ye r...idea tu kuar dari otak aku kot...aku pun tak ingat...yang pastinya...si member aku yang bakal diprank tu tanya kenapa kitorang pelik sangat sambil menutup pintu...aku pula pelik sebab sorang pun tak de yang pergi tempelkan bedak ke member tu...akhirnya, aku melihat peluang keemasan bila kawan aku pusing membelakangi kami...

aku terus sapu muka kawan aku tu dengan bedak yang memang penuh gila atas tangan aku...lepas tu barulah sorang2 ikut aku...menjerit2 kawan aku tu sebab terkejut...seriusly wangi gila rumah sebab bedak berterabur...last chance, aku ambil bekas bedak lepas tu aku tabur atas kawan aku...kesian dia...penuh bedak dekat dia...haha...tapi tak ada r teruk sangat...sebab kitorang still baik lagi...hahaha...tu citer mangsa pertama...mangsa seterusnya pula....ada dua mangsa yang jadi bahan prank ye...siapa suruh lahir dekat2...kira kesian ke member aku yang dah kena before tu lah...


prank ke dua...kitorang bincang a few days juga nak melaksanakannya r...so, ari yang dinantikan tiba....masing2 mengeluarkan idea masing2....even ada sorang housemate kitorang yang jarang join pun...aku ajak join...even dia yang volunteer untuk memprank kawan kami berdua tu...agak terkejut di situ sebab orang ye jenis lemah lembut je...tu r betul kata falsafah...dont judge the book by its cover...hahaha...and masing2 dapat tugas masing2...aku punya tugas r paling tak boleh blah...sebab dalam rumah tu...aku memang antara yang paling kasar r...so, aku dan member aku nie terpaksa menjadi pelakon sekejap...kitorang disuruh untuk bergaduh....tanpa sebarang rehearsel...so, akhirnya it is da tyme....

permulaannya sangat baik ye....hahaha....kitorang start bergaduh dari bilik kawan aku tu...point lakonannya is aku menegur kawan aku...atas a few thing r...akhirnya kitorang masuk bilik air...duduk bergaduh dekat situ...masing2 menjerit....kitorang semua ada 8 orang serumah...dua orang dah sedia di sebalik pintu dalam bilik air tu untuk membasahkan mangsa2 kami...sorang sediakan kek...sorang lagi jadi batu api...bukan batu api apa tapi just untuk menjayakan lakonan kami di samping menarik kedua mangsa kami supaya masuk ke dalam bilik air....

kitorang berteriak masing2...disebabkan tanpa skrip apa...aku baru terperasan aku banyak ulang benda sama...kawan aku yang turut jadi pelakon tu untunglah sebab dia membelakangi dorang yang dekat pintu masuk bilik air...aku pula kena menghadap dorang...so, kena control muka...kawan aku boleh r sengih2 sambil terjerit2...suddenly kawan aku mengambil langkah xtreme dengan menyepak baldi yang ada....memg gila r...ngn aku2 terkejut tapi still buat2 tak takut....hahaha...sambil2 marah tu..aku try juga panggil mangsa kami masuk ke dalam bilik air supaya senang nak jirus...tapi dorang keras dekat pintu...and finally...entah macam mana....akhirnya dorang masuk...suppose kawan aku lagi sorang bagi hint tapi aku rasa dia blank kot...aku pun try r bagi hint kat mereka2 yang dari tadi bersembunyi...nasib baik kawan aku faham....akhirnya...mission impossible is complete...sian member kitoran berdua tu....basah kuyup dorang...jirus dengan air biasa je...tak nak teruk2 sangat...haha..tapi memang macam mandi r...then, present kek....hahaha....



tu cerita aku dekat asasi...cerita aku dekat utem pun ada...haha...yang nie pun plan awal...sebab kalau tak plan lagi susah...tapi kali nie special skit..petang hari yang kitorang nak prank tu....aku ngan member aku berjalan kaki ke jusco sebab nak cari kek...mulanya cadang nak ke mydin tapi tak jadi...take tyme sikitlah...so, after maghrib kitorang sampai kat kolej kitorang...dan2 pula berjumpa dengan member aku yang kitorang nak sambut birthday tu...kawan aku terus berlari masuk ke lorong apartment dia...aku pula pura2 menegur tak bersalah...sebab kitorang dan berjanji nak study sama2...(bukan study sebenarnya)....so, lepas balik bilik....dah ready semua...barulah kitorang berkumpul dekat bilik member aku lagi sorang....

once again aku dapat kerja....kena pura2 belakon sebab nak lengahkan masa....tengah kitorang bincang2 tu...dan2 kawan aku tu muncul kat pintu bilik...aku dengan pantas bawa lari kek letak dekat bawah meja....dah r tak habis bincang...aku pun terus tarik kawan aku yang bakal diprank tu...konon2 nak cari tempat study dekat bawah...sekali tempat full..tinggal pondok yang dekat dengan rumah warden...nak tak nak terpaksa r....kawan aku dah semangat bawa buku....seriusly waktu tu lawak...disebabkan aku tak tahu nak buat apa...aku pun terus tanya kawan aku pasal kerja kitorang...padahal dalam otak penat fikir mereka2 yang lain nie....sian kawan aku..dia terang bersungguh2...

tak lama pastu aku pandang tepi...yeahhhh...kawan aku dah tiba...disebabkan mangsa kami tu...aku dah letak baik punya...menghadap ke jalan...aku yang duduk menghadap kolej...jadi kira kawan kami tak nampak r kami....then, hahahahahhaa.....dengan perlahan...aku tolak buku ke tepi sikit...and dengan pantas aku tarik semua kertas and buku yang ada depan kawan aku tu and lompat ke tepi...tepat masanya aku lompat...finally...kawan aku tu pun basah,,,,hahah...sikit jahat r..sorang tolong jirus air...habis jugalah sebekas air baldi kitorang siram kawan aku...lepas tinggal dekat suku air baldi tu kitorang tuang...another member bawa kek...hahah...kitorang pun nyanyi lagu birthday tapi slow coz kitorang dekat sebelah rumah pengetua kot...tak kan nak kena sembelih dengan pengetua sebab bising kan...hahaha

after that..,kitorang pun konon nak balik ke bilik...sekali lagi kitorang jirus kawan tu sampai habis air dalam baldi....then, kawan aku tu naik bilik dia nak mandi semua...ye r ....air kitorang guna tu....bukan air paip biasa...campur semua benda...hahaha....hahaha...then, konon jumpa nak study but last sekali...jadi seisi menonton wayang....hahahaha....

kawan2....minta maaf r....tapi takpe...kurang2 kita have fun right...it is our memories....hahaha...so, simpan bebaik....insyallah...maybe lain kali korang kena lagi kan....hahaha...;)

No comments:

Post a Comment