Tuesday, February 12, 2013

CNY vacation with family

assalammualaikum and hello2...

seriusly lama gila tak mengupdate blog nie...bersawang dah nie...but entry this time, just nak share bout my family vacation...actually, main point is going to Shah Alam...bring my grandma visiting her beloved youngest child that is my aunt a.k.a Acu...Acu kerja kat Giant...orang besar nie, fesyen dia...time orang biasa macam kami nie cuti, dia tak boleh cuti...time orang tak cuti...time tu r depa buleh cuti...so, sebab lama tak jumpa, abah pun bawa r wan aku ke S.A...
esoknya tu, YES!!! jalan time...wuhuuu...bershopping sakan di Nilai 3, Seremban...well quite much juga r kami memborong kain2 untuk buat baju kurung...and yang penting tudung aku dapat dalam 5 hilai...wuhuuuu...tapi penat dia, buleh tahan r...bukan penat apa, stamina dah takdak..tu semput bukan main...



petang tu after Nilai, Port Dickson jadi tempat melepaskan lelah kitorang...nak tahu apesal buleh sampai ke PD? padahal bukan nak p mandi pun....macam biasa r...bawa wan aku jejalan...tak pernah lepas ke PD lagi...tu Acu soh aku beritahu ke abah aku...alkisahnya dulu, wan aku nie payah gila nak bawa berjalan...family first...beliau anak mithali, jaga arwah moyang aku merangkap mak beliau...so now, dia dah tinggal seorang, senang r nak bawa berjalan...pergi PD tu, buleh lak tersalah pantai...lakalaka rasa...pergi kat pantai tambak...patut tak ramai orang...lenjan je...janji pantai...n wan aku nie, buleh kata 1 Malaysia nie setiap pelosok tempat ada je rodong or sepupu sepapat dia...singgah hirup bayu laut sat, then, gerak r ke rumah sepupu wan aku nie...borak punya borak, sempat gak makan malam....perghhh nie nak cakap sama korang, dia punya gulai masak lemak ikan parang...muahhh3 marvelous, fantastic, bombastic, semua r...seriously it was the great dishes...aku siap ratah ikan parang tu...nasib baik tak tercekik tulang...kalu tak, mahu haru biru jadinya....
n tadi, on the way pulang ke rumah yang sudah hampir 2 minggu aku tinggalkan, sempat gak stop by kat Mydin n Carefour...buleh r banyak gak barang beli...nie r dinamakan vacation...sebulan dok kat umah, baru nie r jejalan...sekali dapat jejalan...hambek kau...tak ingat dunia...well, syukur...at least have great time with my family...last CNY ke Cameron Highland, this year CNY dekat2 sude...huhu...in sha Allah, ada rezeki, buleh sambung another trip ke tempat lain pula...

No comments:

Post a Comment