Saturday, February 23, 2013

meet baby snake

assalammualaikum...
hye semua...anda mesti kenal kan binatang yang dipanggil ular? bahasa kedah panggil ulaq...in english we called snake...apa jadah tiba2 entry this time aku cakap pasal ular pula kan...well actually...sebetulnya, aku nak cakap takut tu, ada r gak...aku tak berapa gemar sangat binatang menjalar nie...kalau kucing ye aku suka gila...so nak dijadikan al kisah ye...today, member aku bawa baby ular dia...dia bela baby ular nie...
dijadikan cerita rinie kami ke Sagil, air terjun..nak mandi air terjun...cerita air terjun nie, aku cerita entry lain...so, dia letak dalam beg dia...nyaris gak beg tu aku campak ke luar tingkap sebab aku tak perasan masa aku pegang beg tu, baby ular tu ada kat tepi dalam beg tu...huahua...sampai kat Sagil, Khali, bapak kepada baby ular tu bawa keluar baby ular tu...pegang mula tu aku berani tapi bila dia start menjalar, terus aku menjerit...terkejut oiiiiii...
but then, aku dapat overcome takut aku...aku dapat gak pegang ular tu...menjalar tak menjalar tapi dapat gak r handle...ada gak dak2 nie yang takut ular sampai terjatuh cam nangka busuk ke dalam sungai tu hah...sumpah lawak...ada yang mencicit pun lari takut...memang macam2 aksi r...but baby ular nie is one kind of ular sawa yang boleh panjang ye tu dalam 30kaki...not poisonous...so memang ada orang bela r senang cerita....this is my first experience pegang ular ye...yg penting, i can overcome the fear...wuhuuuuu

1 comment: