Sunday, November 11, 2012

why must u smoke?

assalammualaikum n anyeong...

okay, hari nie tertiba teringat peristiwa pasal kes merokok nie..before nie aku pernah cakap yang aku tak suka perokok..i dislike smoker but not hate them..dislike and hate is 2 different type of feeling...and i think, aku pun pernah kot buat entry mengatakan yang my respect, or my impression decreased when i know someone that smoke...
so, last weeks, aku hang out with my friends..kami nak pergi beriadah kononye, nak main badminton..since aku yang ada kereta, so aku kena angkut sorang2..n total of us ada 5 orang..ada 2 girls and others were boys..so, da last one yang aku angkut is boy..masuk2 kereta, terus penuh ruang kereta aku ngan suara dia je..aku tak kisah pun sebab dah tahu memang kawan tu jenis banyak cerita...n he sat in da middle kat belakang tu...n one thing, dia kedepankan badan dia kiranya dekat ngn kitorang yang kat depan....


one thing aku perasan was bau asap rokok...1st thing aku fikir, maybe dia baru lepas lepak ngn membe2 dia sebab dia kata dia tengok bola sementara menunggu kami...so, aku diamkan dulu but dah jauh sikit tu, hidung aku pun dah sesak dengan bau rokok tu, tengah2 dorang bercerita, aku mencantas segala suara hanya dengan memanggil nama kawan tu...n semua orang terdiam lak tu..bila semua dah diam, aku terus megeluarkan soalan cepumas yang aku sebenarnya tak expect soalan tu soalan membunuh...

 "wei, ko merokok ye???"

in my head...i hope da answer would be not...but situation that time, everyone just keep quite...no one make any sound except the radio...for a few minutes, they keep silent...sampai aku bersuara kembali..

"hye, terkedu semua orang...soalan aku soalan membunuh ke?"

and one of them at the back bersuara jugak

"ambil kau...yut tanya soalan cepumas ke ko..."

and i was like...."seriously this friend smoking??blergghhhh" ...

"aku tak niat nak tanya soalan cepumas pun sebab, ye r aku tak...aku tak sangka lak ko rokok,"

"kak yut mesti tak caya kan??sebab muka budak baik kan3?"

=_________________________________=

sempat gak aku buat muka masa tu....hahaha...so kesimpulan is, dia merokok...and sungguh i dun't expected...n semua orang mula bising n tanya kenapa aku tanya soalan tu...n membe aku yg girl tu plak ingat aku jenis tak kisah rokok2 nie...i do care actually...yeap, memang aku tak ada hal sangat but jangan r merokok bila aku ada ngn korang...it make me feel like gasping for the clean air....dah tercungap aku masa tu since kereta kena pasang aircond sebab hujan....
n aku sempat warned, lepas nie siapa2 naik kereta aku, dun u ever think nak merokok...mau aku sepak keluar kereta...haha...tu je r kesimpulanye...i do respect that friend...and once aku tahu dia merokok..aku tak ada hal sangat but my impression decreased toward him...miane...

No comments:

Post a Comment