Tuesday, September 30, 2014

bye bye


rasanya dah boleh cuci tangan, boleh gantung kayu and boleh berambus..orang cakap sometime we need to sacrifice something just to be happy...DECIDED enough...in sha Allah...this time betul punya...gua rasa cukuplah kot...gua just rindu geng hoki sekolah menengah je...

apa kau rasa walaupun kau sekadar keeper tapi kawan kau, geng kau yang lain yang terer gila main tak pernah abaikan kau?  apa kau rasa bila kau terkengkang seseorang nak masuk padang ni, and ada orang pimpin kau?  

"yana, kau okay tak?"
"yana aku tak bolehlah defend kalau bukan kau keeper,"
"nasib baik yana bagi semangat masa short corner tadi, aku dah rasa macam nak mati..lama gila kot game tadi"
"yana, kau main macam main game semalam tahu..memang terbaik sgt dah kau jaga goal semalam...aku harapkan kau ni...kitorang harapakan kau ni,"

lepastu bila dah habis game...apa kau rasa bila orang keep bagi kau nasihat dalam keadaan tak annoying..and apabila orang bagi kau compliment walaupun performance kau teruk heck?

"weyh terima kasih tahan bola tadi tahu,"
"weyh, nasib baik kau ada ker..nasib baik kau tahan bola tadi..kalau tak, aku rasa bola tu dah goal,"
"weyh, terbaik r goal tadi..cantik kot,"

that type of compliment, kata2 semangat yang aku belajar dari geng hoki zaman sekolah...setiap team harus bergaduh punyalah...harus punya...sumpah wajib...team kitorang pun berbalah kot...kes paling teruk sebab nak cari gaduh dengan sekolah lain...sampai berbelah dua geng...but at the end, game esok tu, kau boleh duduk, buat formation sesama then main kaw2 sepenuh hati...maybe kami semua sebaya..tapi bukan tak ada budak lain dalam team tu...dari start f2 bawak ke f5, budak tu setia je dalam team...if dia tak ada, terasa r team tak ke mana walaupun kitorang tak sama batch...

maybe problem datang dari aku sendiri...mungkin tetapi kalau dah abaikan perasaan orang lain...abaikan pandangan orang lain...asyik nak salahkan orang lain...kedekut nak mampus for any compliment ke apa...aku rasa tak salah aku fikir cam tu rasanya...sekali dah menyampah, sekian terima kasih...btw tak ada beza pun zaman sekolah dengan zaman latest nie...tetiap petang turun training, lepak sesama bagai tapi entahlah..maybe dah tua ni perasaan tu lain macam sikit kot

sebabkan dulu ada problem terjadi..lepas tu everything become nonsense...dulu sini r tempat kau release tension..sinilah tempat kau gelak2 lepas penat belajar...sinilah tempat yang kau tak sabar2 nak pergi lepas kelas...but no more...bak kata orang juga lagi r kan...kalau dah tiada keistimewaannya, baiklah kau lepaskan, baiklah kau berambus awal sebelum hati kau semakin sakit, sebelum kau lagi terluka...bab problem jadi tu paling aku tak boleh terima sekali tapi benda dah jadi...walaupun kau kenal mungkin lama...every night lepak sesama ke apa..itu tak menjamin kau kenal hati budi orang tu..tak jamin orang tu tahap sensitif dia macam mana...aku ambil iktibar atas benda ni...serius2

tak apalah...orang baru pun makin ramai...nak cri life sikit...lagi2 dah tahun 4 nie..kena r berjimba habis2an..lepas nie dh tak ada masa nak berjimba kan..




No comments:

Post a Comment