Monday, September 22, 2014

dream house

assalammualaikum and a very good morning since now is 10 a.m here in melaka...

well, dah masuk tahun 4 nie...dah go through practical bagai, buat aku makin terfikir pasal masa depan...nanti nak duduk rumah sewa lagi, housemates baru lagi, kerja nak kena bayar duit minyak kereta, bil letrik, bil air bagai...hahh apa lagi...banyak la...tapi lately ni aku suka terfikir about rumah idaman r senang cerita...tak payah idaman sangat...cukup r jenis rumah yang aku berkenan...

gambar rumah idaman 1 lantai

Hahhh atas ni contoh rumah idaman boleh kata most of people..aku pun tengok berkenan tapi bila aku consider balik tahap kemalasan dan ketidak retian aku nak mengemas ni...baik aku pilih jalan selamat...kalau nak rumah macam nie...tunggu r masa kau ada duit, boleh upah bibik bersihkan rumah...serious serious..

actually aku minat betei jenis rumah dinding glasses macam tu...dulu masa duduk rumah kat pahang, selalu merempit ngan member baik aku, zati or adik aku pergi merayap tengok rumah orang2 kaya kat situ...kebetulan once merempit, terjumpa pula rumah guna wall glasses...apa kau rasa?masa tu r start berkenan ye...jakun sikit masa tu sebab selama ni jumpa rumah semua dinding batu or kayu...

hidup 22 tahun setakat nie, alhamdulillah r kan...banyak aku usha...lagi2 pesen rumah aku berkenan...well, boleh kata matlamat or goal aku for later...cukup r aku ada rumah sendiri...ciri2 rumah dia mestilah:
  1. rumah teres
  2. tak payah besar2, cukup r sekadar selesa untuk duduk berdua
  3. kalau boleh 1 tingkat..takut nak duduk dua tingkat nie
  4. dapur pun biarlah selesa nak melangkah..tak de r nanti nak bergerak sikit bergeser dengan peti ais la apa la
kau tahu sebab apa aku nak rumah teres?aku pernah stay umah makcik aku..dia beli rumah apartmen dekat shah alam...payah gila bila bab nak buang sampah...kau kena angkat sampah tu tetiap ari bawa turun ke tong sampah besar kat luar...lepas tu nak sidai baju pun payah..kalau sidai dekat balcony ke apa..takut nanti orang atas tengah siram2 pokok bunga, dengan baju2 kita disangka pokok bunga nanti...umah makcik aku selesa je..sungguh tapi side2 dia tu je buat aku fikir, aku mahukan rumah teres...kondominium tu entah r...just pada aku, selesa lagilah rumah teres

pasal 1 tingkat pula...well, sebenarnya malas nak ulang alik atas bawah je...lagipun kalau duduk sesorang ke berdua ke...duduk bertingkat nie rasa dia seriau semacam...hahaha

hahh contoh cam nie ke..ni aku ambil dari mr google je..boleh r kan walaupun sekadar illustration saja...itu secara overall ye r...nanti dalam2, nak bilik air ada bath tub ke, nak dapur ada meja batu tengah2 ke, oven lekat sekali ngan kabinet ke or whatsoever...tu boleh fikir kemudian...haha

No comments:

Post a Comment