Sunday, February 5, 2012

kids????

ASSALAMMUALAIKUM~~~~~~



agak lama juga r aku tak update blog kan???ermmm...biasa r...agak busy sedikit...busy melayan my oppadeul SUPER JUNIOR r...sian my bff...mesti dia penat sebab each tyme she asked me what i'm doing...and my answer must be watching my oppadeul suju especially, leeteuk oppa....haha...sorry r chingu...tak boleh nak buat...i'm totally in love with them...sehari tak tengok dorang, tak dengar suara dorang, lagu dorang, tak tengok dorang buat lawak....memang my life doesn't complete at all...hehehe...ok fine...bukan tu topik sebenar kita ye...bace balik tajuk asal entry aku this tyme...KIDS???tipu r kalau korang tak tahu kids tu apa...kids tu dalam bahasa english...in malay, we call it 'budak'..tp tu agak kasar...atau nak sopan sikit is kanak-kanak...budak2 kecil yang suka main kejar2, main nyorok2 sume tu...tu r kids...so, apa kaitan plak kids dengan aku this tyme kan?



aku rasa almost my friends yang kenal aku or yang rapat ngan aku, mesti or wajib dorang tahu aku tak suka budak...actually, bukanlah tak suka tapi....apa ayat terbaik erk...aku pun tak tahu...ahhh...senang cerita tak suka jer r..aku tak boleh tengok budak2 nie...aku rasa macam nak sepak2 je...lagi2 yang jenis dok nakal semacam + yang suka merengek buat bising tak tentu hala...agak kejam bunyi ye kan? tapi nak buat macam mana...nie r aku...aku memang tak suka budak dari dulu...stat aku primary school kot aku perasan....sebab aku tak boleh je tengok budak2 nie...mesti rasa macam...aigoooo...it was annyoing!!!...like that r...jangan r nak marah aku pula sebab aku tak suka..dah nak buat macam mana..aku pun tak ada r kejam sangat sampai nak belasah budak sesuka hati...aku juz belasah mana yang cari pasal je....



"kau nie, nanti dah kahwin macam mana nak jaga anak hah???"...this question...seriously...aku dah tak terkira dah berapa ramai orang cakap...everytime aku cakap dekat orang yang aku tak suka budak...each tyme this question mesti akan disoalkan...and my answer only..."aku pun tak ingat ko orang berapa cakap, masa menentukan segalanya"...haha...its true right???maybe now, i dislike kids, but who knows maybe in future, i can take care of kids well?right?even it maybe sound quite impposible for now, but time can change everything...sebenarnya aku agak kagum r kat korang2 yang suka budak nie...lagi2 yang mana reti jaga budak or suka jaga budak coz for me...it quite hard since i'm a hot tempered person....



even my male cousin pun sangat baik dengan budak2 kecil..since abang2 dorang dah kahwin and ada anak, so, xde r pelik mana but for me...it still amazing...jadi, sebenarnya agak malu juga r bila tengok budak laki boleh layan budak2 kecil nie dengan baiknya but me...aiggoooooo...once, kat sekolah menengah...aku study with my bff kat anjung dekat bangunan sekolah..sudden, our math teacher kot datang bawa anak dia...budak2 lain semua getting excited coz that tyme..only girls were there...dorang main dengan budak2 tu tapi aku buat tak cara...then, tyme aku tengah fokus budak tu datang kat aku bawa mainan dia...aku tengok je...budak kecil tu beria ajak aku cakap, ajak aku main tapi aku hanya mampu pandang...sampai semua member aku geram tengok aku, dorang ambil balik budak tu...haha...seriusly aku tak tahu nak bagi respon apa...sebab aku tak reti layan budak r....korang marah aku nape???wahhhhhhh...



other scene is tyme aku and adik aku dekat bank...tengah2 tunggu pegawai bank tu setelkan buku bank...then suddenly aku rasa ada orang pegang kaki aku...aku pusing belakang tengok budak kecil...and without realise aku tercakap "nie kenapa pula budak nie sesuka hati peluk aku"...then tiba2 orang sebelah kaunter aku panggil budak tu...sekali, ayah dia daaaa...aku pula dah r cakap macam tu..siap elak lagi tak bagi budak tu pegang...haha..memang cantik respon aku kan...huhu...tapi aku tak menyesal pun...sebab dah memang gitu..last scene, aku teringat aku pernah kot tolak kepala anak saudara aku sebab geram sangat...aku cakap aku tak main, tak nak dengar...dah r dok menempel2 dekat aku...pastu merengek2...sampai aku geram, aku tertolak kepala budak tu...kira suruh main jauh2 r...mak dia nampak tapi nasib aku baik r sebab mak dia rasa anak dia ganggu aku...memang pun..and aku rasa semua sepupu2 aku tahu kot aku tak suka budak kecil...even anak2 saudara pun tak ada berani dekat dengan aku...haha...bahagia hidup aku....




bukannya aku tak suka budak juz aku tak selesa...tapi aku sangat suka baby...tapi kalau dorang menangis tak berhenti tu, aku tak suka r...jangan r korang ungkit masa aku kecil2...mungkin r aku kecil2 nakal gak...macam budak2 lain tapi dulu ngan sekarang lain kan??it just my feeling toward kids tapi mana budak yang baik, dengar cakap, aku layan r...macam yang aku jumpa dekat mall hari tu..dah r comel...aku tegur r juga...sebab tyme 2 ada aku ngan dia je...dia pun macam usha2 aku kan...dah selesa sikit, barulah boleh bekenalan...tapi aku dah lupa muka budak tu...tak jumpa lagi dah kot lepas nie...haha....just guys...don't get me wrong...aku tak jahat lagi nak dera budak r...korang pun berdoa r moga Allah bukakan pintu hati aku supaya aku boleh terima budak dengan baiknya...amin~~~~~

No comments:

Post a Comment