Wednesday, April 20, 2011

hockey in my heart







WHAT WE WANT???!!!!!!!


WIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WHAT WE WANT???!!!!!!!!


WIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






hahaha,,,tbe2 je kan...well, itulah afformation kami set2 hoki dulu...konon2 sebagai psiko untuk pihak lawan r..tapi sebenarnya..more kepada semangat untuk kami tros berjuang....


2006...budak2 hoki baru dibentuk...senior2 yang bayak latih ktorang...disebabkan tournament hoki mahukan student lower form..so, senior xley r nak masuk...aku sebenarnya...budak basketball...then, bile dengar hoki..aku try2 r berlatih semua...rupeye...ak terpilih untuk ke faris petra untuk perlawanan...seriusly...nie g tyme nie...ilmu sangat tak cukup di dada lagi...short corner ktorg tak tahu, main pun boleh kate memang nampak sangat r ktorg nie tak expert...malu kot...but it is a fun journey...even kami dari kelas lain2, dorm lain2...but in hockey...we r da team...dah r balik awal kot...ye r...nak practise kononye...but ok r..kurang2 kami tak kalah teruk kan???


2007...naik je cuti panjang....kami dah start training...and kami belatih sebenarnya tanpa arahan dari cikgu tak silap aku...but kami practise coz we know that we're the hockey team and we'll be participate in nex sbp hockey tournament...ermmm...latih gila2 kot...1st sebab seronok..yer r...release tension semua bila main hoki nie...tapi aku r kadang2 tak best...ye r...aku keeper...kena latih dengan budak laki salunye...padding yang tebal nak mampos tu pun tak dapat nak bendung kesakitan once dorang hit bola...konon2 nak bagi aku kebal r kan...hahaha...tapi memang r...practise ngan dorang banyak kelebihannya...especially dalam defend bola..cakap pun laki...bola mana ada slow2...menguji tahap kepantasan jugak r...then, kami g r tournament kat SEMSAS...memang sakit ati r...slack gila..sikit lagi nak masuk semifinal...memang boleh menang sangat dengan group sbp mne ntah..aku dah lupa...tapi sayang...tak ada rezeki...kami hanya mampu menonton saja...ermm..then, tahun yang sama, kami main untuk peringkat kebangsaan coz sekolah kami jadi tuan rumah...ok r kan...masuk percuma pun tak adalah kena belasah kaw2...


2008...yiarghhhh...tahun nie menyaksikan kebangkitan pasukan hoki...lupa nak share...kami nie agak kena spot sikit r ngan cikgu2...macam team bemasalah r kononya tapi tak pun...kami semua baik kot...hahahaha...tahun nie...pembukaan awal tahun, disambut dengan kemenangan team lelaki dalam mssd...menang tempat ke4...memang terbaik r dorang...kami kena belasah teruk kot dengan budak afzan kot...dorang memang serius gila r main...macam team laki main tahu tak???memang sakit r kitorang kena...then, tapi kami tak ada r teruk sangat pun coz at last, kami menaikkan gak r nama sekolah bila kami menang hoki sbp tournament kat SMACH...


kami mulakan game 1st menang ngan batu rakit tak silap...then, kami membalas dendam dengan kekalahan kami tahun lepas dengan...yess...aku dah ingat group INSOFT...kami main betul2 kali nie...then, menang lagi dengan SHAH...jumpa dengan SPP...kami kalah 1-0...penentunya adalah dengan SESMA...if SESMA menang...SPP g semi...kalau seri or kami menang...kami r layak...ya ALLAH...hanya tuhan yang tahu betapa berpulasnya kami saat main ngan SESMA tu...btw...sebenarnya, before kami g SMACH tu..i think everyone down...lagi2 aku...tak pernah2 kerana benda tak penting aku nangis, that time aku nangis...


1st, sebab kami terpaksa tumpang bas SEMSAS untuk ke SMACH..


2nd, padding aku dah teruk gila kot...


seriusly..malu aku nak masuk padang dengan paddding tu...mintak kat sekolah...dorang tak pandang pun permohonan kitorang...ye r...kami nie team yang tak berapa hebat...dorang tak expect pun akan kemenangan dari team hoki nie...but once kami mula dengan kemenangan, saat tu, dah tak kira pasal padding ke apa..we keep on fighting..never say never...main habis2an...n akhirnya kami layak ke semifinal...lawan semi kami is SMACH...tuan rumah tu...sakit sikit r coz psiko dia lain macam tahu... aku awal2 game start...aku tak sempat nak buat apa..kami dah sumbat gol...lepas tu, bola memang dah tak g ke pihak lawan...aku teruk kena serang kot...paling aku takkan lupakan is....bola tinggi yang sangat laju..pukulan dalam D...tak kira bola apapun, kalau masuk, kira masuk...aku tengok bola yang sedang melompat tinggi tu..aku tak mampu buat apa coz aku tahu kelemahan aku..dengan pejam mata n redhaye...aku hanya mampu frust dalam hati...dengar budak2 nie panggil nama aku...terasa kot bola tu langgar glove aku..dengar pula bunyi besi tiang gol..dah kompem masuk...sekali aku tak sempat bukak mata..aku terasa ada orang peluk aku...bukak2 mata...3 orang sekali peluk...dan2 aku pusing, bola jatuh dari dahan...WAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....alhamdulillah...lepas tu semangat aku naik balik...bola terus2 menyerang aku kot...and terasa masa kami lama..tapi kami tetap bertahan dan PPPRRRIIIIITTTT....AKHIRNYA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....kami layak ke kebangsaan...num 1 ke 2 tak penting janji ke kebangsaan...hahahah...kami dapat 2nd kalah ngan batu rakit...boleh dengar kot saat nama sekolah kami dipanggil..semua dengan nada tak percaya ye...hhuhuhu...jangan pandang kami sebelah mata hanya kerana kami masih muda...cewahhh....hahaa...balik sekolah gempor gak r...cikgu tak caya...dengan kemenangan kami...hahah


2009....yiarghhh...tahun nie lagi sekali kami menunjukkan perkembangan kami...mssd, kali nie kami, team perempuan menang...alhamdulillah...bertemu dengan afzan lagi but this time kami tak kena bantai teruk..juz 1 goal...kalau r kami tak main2 mungkin akan seri dengan afzan kot...tyme lawan dengan afzan tu..memang niat kompem kalah..juz defend supaya tak kalah teruk..tak tahu pula game boleh jadi sesengit tu...kami main tak penat mana t...tapi afzan kata, dorang penat main dengan kitorang...sedikit puas ati r...and ad cikgu2 sekolah lain puji gak r team kami coz...kami tak pernah pun r berpisah kalau ada pun, juz ada tambah geng baru..ap2 tetap sehati sejiwe...cikgu2 lain cakap.." dulu kecik2 lagi, tak terer, sekarang, makin bagus"...lebih kurang gitu r kot ayat dia...hahaha...dari zaman muka budak2 hingga muka dah sikit r remaja tu...memang boleh nampak r beza..yang terharunya, time penyampaian pingat kat perhimpuanan...ayat teacher memang terharu r,,,ayat camne aku tak ingat tapi yang pasti ada r dinyatakan tentang perkembangan kami dari bermulanya kami dengan tiada apa2...sehinggalah kami mampu membawa kejayaan kepada sekolah...banyak g sebenarnya cerita tentang hoki nie..tapi cukup r rasanya dengan sharing tentang kejayaan kami...dari mula2 kami tak kenal apa itu short corner but then, we improve ourselves...kami berlatih sendiri, berlatih bersungguh2, sanggup berpanas, sanggup memberi masa untuk latihan demi memperbaiki kelemahan diri...and akhirnya, alhamdulillah, usaha kami menampakkan kejayaan yang sangat memberangsangkan...wahhh...tiba2 aku skema pula...hahah....juz really miss this sport very much and important thing, i miss my team....


OUR GREAT TEAM

team laki==>> luqman,fawaz,afiq,nash,ifwat,kimi,kirin,amnan,zack,bad,izzuan,syakir,yumi,jay,loq,apih,daus

team perempuan==>>

kenny,trah,har,syeti,piqah,atin,ade,yana,kak alia,malia,cukerr,nadia,ainin,iera,bidah


ak bagi je nama mereka2 yang pernah join hoki..tak kira r kejap ke lama..masih dalam pernah berada bersama2 dalam team hoki kan....



tenaga pengajar==>>

ustaz wan,teacher diana, cikgu hafizon,cikgu umi,cikgu rulfadzli,cikgu aslina...jasa mereka sangat dihargai atas sokongan and bantuan dalam kita memperkaiki diri...yeahhhh

No comments:

Post a Comment