Wednesday, April 20, 2011

i'm a fire?????






API KECIL


mudah dikenali

agresif (kerja cepat tapi tak sempurna)

mudah hilang fokus

PANAS BARAN

bernafsu tinggi (semangat atau kemahuan)


up-to-date (sampai boleh hilang fokus kadang2)

mudah teruja

suka mengawal


kecoh


creative (gubahan,fashion,etc)


egois


artistic


senang berkawan dengan orang


critical

penghibur


suka pressure



hahahaha...apakah ini????actually....this is potential in my life...this attitude, behaviour, manners...actually...already in myself...but only me that will show the attitude or etc...

kenapa i highlightkan tempered tu erk??coz itulah yang paling tepat and memang betul2 r kreye yang tertonjol from myself....dari aku sekolah...no2...from primary lagi...memang terang benderang...yg aku sangat hot-tempered...pantang ada benda tak kena sikit...aku dah melenting...dah marah2...terukkan???naik secondary...aku still with my tempered...and pada aku r...getting worst koottt....pernah in form3 if i'm not wrong....pernah aku mengamuk teruk...puncanya...coz tyme 2 aku tengah in bad mood...and tibe2 ada pula r sorang mamat nie buat hal...masuk2 kelas...aku marah2 dia, menjerit2..then...aku tolak meja, aku sepak kerusi, tendang meja laki tu...tyme 2...budak2 tengah naik kelas baru balik dari surau untk prep...disebabkan orang makin ramai, and aku tak nak semua kena tempias, aku chow ke bilik air...sambung mengamuk dalam toilet...nasib baik pintu toilet tu tak ranap aku kerjakan....semua budak yang masuk bilik air yang kebiasaanye r...bising dalam tu...semua senyap...semua takut nak tegur...dah r toilet cikgu...sedap je aku kerjakan pintu tandas tu..haha....


then, sebenarnya..banyak gak r yang sama....selain panas baran...i think suka mengawal, mudah hilang fokus and mudah teruja + kecoh...tu pun antara paling ketara r....aku mudah hilang fokus kottt...duduk depan buku..tak sampai 15 minit....mula r mata meliar, kalau ada laptop depan mata, start r bukak video lah, main gamelah....hahaha..tak tahan...

suka mengawal tu...ye r kot...especially kalau dulu aku berjawatan kan..semuanya aku nak handle..pastu main arah2 orang..wahhh...sedap je tapi..i'm still do my work...tak adalah goyang kaki je kan....dulu kecik2...aku gila kuasa koott...lagipun memang salu sangat cikgu2 bagi aku jawatan...hahaha....


aku memang kecoh..lagi2 mana yang aku baik and aku kenal r...mulut tak reti nak diam..pastu suka buat haru-biru..kan kawan2 kan??kan3???dah r kecoh...tak reti dok diam..kalu dok kat kolej ritu...memang rumah kitorang r paling kecoh...hahaha...gabungan set2 kecoh...haha


mudah teruja????erm...ak memang cepat excited...especially kepada benda2 yang i think intresting...haha..lagi r pantas n efisyen ye keexcitedan aku tu..huhu


well...sekarang yang masih aku mencari2,masih menggali lagi tentang my personaliti are artistic, CREATIVE, and suka pressure....paling aku tak boleh blah..is CREATIVE...am i???aku rasa macam tak je...gubahan bunga??pernah aku masuk pertandingan tapi kalah...idea???tak adalah kreatif pun....haha..maybe ada r tu kot..tapi aku je tak reti nk tonjolkan g...tak pun...tak jumpa lagi...huhu..tak apa...lepas nie...ak gali lagi bout myself....tapi mana yang baik je r aku gali..mana yang tak berapa nak baik tu...tak ada r ak nak gali dalam2 kecuali.....PANAS BARAN r...tu memang dah semat abadi dalam diri pun...huhu....

1 comment: