Saturday, December 24, 2011

almost get into an accident



assalammualaikum and morning....

gempak tak aku punya topik? a little bit right???hahaha...but seriously it happen today...i mean yesterday since it already pass 12 midnyte right...so, petang semalam, aku ada study group...first time involve study group becampur nie...teman kawan aku r katakan..so, kira kami bertiga dari bunga raya ni and ada orang ambil...destinasi dia adalah library utem yang terchenta...haha
so, after drop one of us, biasalah dorang nie baik hati...rajin nak tolong hantar2 orang nie...kitorang gerak r ke utem...ikut jalan TTU...tak perlu tahulah kat mana kecuali rasaya orang melaka tahu kot....so, kitorang take roundbout situ....since kitorang dari pukul 6, kena masuk ke pukul 1 tak silap(bahasa roundbout)....kalau tak paham wat2 paham je...so, kitorang dah pusing roundbout tu tinggal nak masuk je...tukg driver dah bagi signal nak masuk ke kiri...and seriously memang aku tak sedar rupanya ada kereta nak masuk kira nak cross jalan kitorang...aku sedar bila member aku kata depan cakap "eh2...kenapa kete nie weyh???kenapa nie weyh"....somthing like that r...masa tulah baru aku nampak...astagafirullah...kete kitorang naik and kete yang nak cross tu...arggghhhh...lagi seinci nak belanggar...dah r betul2 side aku...memang muncung kete masg2 dah nak bercium sangat r...tinggal seinci gitu je kot...
once aku nampak tu...secara automatikye..aku mengeluarkan suara emas aku...aku menjerit sekuat hati kot...even in short time pun..tapi disebabkan aku jerit...kawan aku yang tak pernah2 menjerit...suddenly screaming...kira jeritan kami berpadu r...bergema kejap kereta tu...memang break mengejutlah kan...after aku n kawan aku jerit...kete benti...masa tu semua diam...sakit dada kot terkejut punya pasal...memang sipi sangat weyh...kalau berlanggar tu...memang insyallah aku paling teruk sebab side aku...then, dengan selamba dude ye kete yang cross tiba2 tanpa sabar tu berlalu pergi like nothing happen...membe aku yang drive pun meneruskan perjalanan....tapi sumpah cuak...aku and kawan aku dah tergelak mengenangkan kitorang yang menjerit gila2 tu...
yang tukg drive diam je kat depan tapi aku tahu dia cuak...wat2 cool...membe kat sebelah dok mengomen cakap kitorang tak bersalah...but memang betul pun...dah bagi signal semua..and kami bukan dijalan yang tak benar ye...betul2 ada di lorong yang sepatutnya...sakit jantung...tapi syukur alhamdulillah...nothing happen...kira Allah masih panjangkan umur kami semua...tak pernah kot aku sipi2 jadi macam tu...pergh...seram doe....whatever hope after ni kami akan lebih berhati2 lah...insyallah....

No comments:

Post a Comment