Saturday, December 17, 2011

good luck along




tiba2 terasa nak bercerita pasal along r plak kan...bukan nak cerita pasal along sangatlah...more to our journey masa nak hantar dia ke india ri2....btw..introduce jugalah sikit kan...kat pic tu ada gambar aku and along aku....ada iras tak???haha...tu abang sepupu aku...bukan abang aku pula...ramai gak r member2 aku yang mana tak tahu aku nie anak sulung...once aku cerita pasal along aku...mesti dorang tanya..."ko ada abang ke?"...bukanlah...along aku tu abang sepupu aku...aku lebih rapat ngan family belah ayah aku dari mak aku...sebab aku lagi banyak jumpa dorang kot...tapi aku rasa sebab jarak antara kitorang tak jauh beza r...cucu2 belah mak ayah aku semua tengah belajar lagi...tapi belah johor...majoriti semua dah kahwin, dah anak pun....
along aku nie skang student kat manipal university kat india....dia memang student cemerlang r...dari sekolah rendah lagi...until now...result dia tak perlu aku sebut r...dulu dia pernah ambil engeneering kat utp...tapi agaknya tak kena ngan jiwa n raga dia...once dia dapat tawaran medic...dia kua utp terus ambil medic...persediaan 2 tahun...now, kira baru 1st year degree r....memang role model terbaik r dia nie...
aku tak ingat exactly when kami hantar dia...hari apa pun aku tak ingat...cuma aku ingat aku gerak dari temerloh...sampai kat sana....memang ramai gila r kan budak2 yang nak g...budak2 jpa n mara...g tyme yang sama...bakal2 doktor kan...memang bergaya habislah....memang tak sesat nak cari dorang dalam klia tu...besor kan....tu baru klia...kalu yang airport2 kat lua negara tu...mahu along aku berlepas pun tak tentu aku jumpa....
boleh kata kami se family besar r ada...except family pakde..pakde keje...tak campur g family belah sana....memang ramai jugalah...biasalah cucu kesayangan kan....untung jadi along nie...ramai sangat orang sayang...hahaha...so, sampai2...g makan mcd sama2...duduk beborak sama2...bagailah...
sampai r tyme perpisahan...memang tyme nie aku and angah, adik along dah agak...mesti ada yang berair mata..wajib r kan...sedih kot nak berpisah jauh2....so, dah wish good luck, dah ambil gambar, dah bersalaman semua...tyme the show...bila wan(nenek), umi(mak along) n seangkatan dah berpeluk2...memang macam air terjun air mata masing2...sedih jugalah tengok dorang nangis...berat sungguh tengok dorang nak lepaskan along....isk2....tapi awat aku cam tak ada perasaan je...ye r...along kan g study...bukan ke mana pun...lagipun every year insyallah boleh jumpa...balik raya kan...
so, bila dia dah masuk balai berlepas...kitorang semua duduk keliling kawasan balai berlepas tu sebab dari atas boleh nampak along yang kat bawah...pergh memang sedikit sedih r once along sempat berpusing cari kitorang kat atas...jauh kot nak berpisah....bila dia dah masuk, masing2 bersyukur n berdoa moga2 r sampai dengan selamatnya....habis episod kat situ...balik umah acu kat shah alam...then after that, along cerita rupanya until now setiap kali dia call wan, confirm nangis....hahaha...wan2...bese r...along jaga dia selama nie..tiba2 along g jauh...memang terasa syahdu r...kitorang pun jaga juga wan tapi mungkin tak sebaik along kot...tak apalah long...gudluck r kat sana...study molek2...bakal doktor kan...nie pun aku sambung carier yang sepatutnya dia ambil dulu...insyallah....

No comments:

Post a Comment