Sunday, November 27, 2011

tears come together

assalamualaikum....

hehehe...saje nak menggedik bercerita lagi pasal of course r super junior kan...tak ada orang pun baca blog aku nie...lagipun blog aku kan...hahaha...okay this tyme entry...aku saja nak share sikit r kan...aku rasa kalau buka blog aku nie...mesti confirm r tahu suju sebab setiap pic dalam blog nie..tak adalah setiap but almost of it are suju right?jadi tak perlu r aku introduce who is suju is...
leeteuk

heechul

hangeng

suju nie dah 6 years in kpop entertainment....so, kira it is quite long time they being in group...start with 13 members, now only 9 members still active due for some problems...but they still suju...then, as we said it is a quite long time...and they were live together,they must know each other...if not knowing too much, a little was enough i think...and of course memang yalah dorang mengenali sesama sendiri...macam2 perkara dorang reveal pasal masing2 punya lifestyle, habit and other...it show their friendship and how they really take care each other...and aku rasa semua tahu kot tak semua kerja senang...eh tak ada kerja pun yang senang...so, suju, they work hard to gain their achievement like now...they push hard for their success...and mesti r ada kepahitan dalam kemanisan right???lagi2 mereka nie group nyanyian....dunia hiburan walaupun nampak senang tapi banyak kot benda2 yang jadi ia susah sebenarnya...haha..macam aku tahu je kan...tapi tu kenyataan kot....

yesung

kangin

shindong

so, aku kan fanatik suju....so, memang aku folow r all about thing pasal suju..not only my bias...but every each one of them...suka duka, tawa tangis dorang semua...kalau boleh aku nak tahu semua r..so, kadang2 bukak utube...mesti kalau tekan2 tu terjumpa video2 yang dicompilekan oleh fans or E.L.F jadi 1 video...and once, aku terjumpa video tentang their cry and hard moments...tengok dorang nangis pun...kot dengan aku2 syahdu sama...bergenang jugaklah airmata kan....kadang2 baca or dengar apa dorang cakap pun buat aku sensitif...almaklumlah...aku nie memang sensitip sikit orang ye erk...hahaha.....
eunhyuk

donghae

syahdu kan tengok dorang nie bersedih...kalau orang tak ada perasaan memang r tapi aku nie pelik sikit...tyme orang syahdu2 aku kadang2 tak ada effect but tengok juga...tak adalah semua benda sedih aku tak ada effect...tengok keadaan...so, bila dengar dorang cerita pasal diri masing2...how they take care each other...aku rasa dorang nie r group paling terbaik sekali...dorang nie tunjuk je dorang punya friendship depan public pun...and dorang salu menjaga masing2..as example...once, ayh donghae pernah suruh leeteuk menjaga donghae sebab leeteuk kenal donghae lama...lagipun leeteuk leader...and after that, ayah donghae meninggal...and not only it affected to donghae but almost of them...once dalam 1 talkshow dorang cerita pasal ayah donghae...even dorang tahu apa lagu ayah donghae suka semua...it show how closed they r...walaupun tak semua mereka rapat sesama sendiri kecuali mungkin leeteuk kot yang masuk dengan semua sebab dia paling tua kan....tapi still menunjukkan they concern to their members...

siwon

ryewook

kibum

kyuhyun

and rasa yang paling sadis aku rasa is tyme kyuhyun accident selain dari hangeng keluar dari sm and kangin masuk army....waktu kyuhyun accident...aku cam terfeeling kot...bukan terfeeling apa...cume tersentuh sikit bila even dalam keadaan diri sendri cedara pun, eunhyuk, shindong berlari dapatkan maknae dorang waktu accident to...dorang lagi utamakan keselamatan member dorang daripada luka diri sendiri...waktu tu leeteuk ada sama tapi leeteuk pun agak parah jugalah...and teringat lagi betapa dorang sesama member mengharapkan kepulangan kyuhyun and aku terbaca 1 text dari yesung utk kyuhyun..aku tak ingat ayat penuh...cuma aku ingatlah dorang mengharapkan kepulangan kyuhyun ke dalam group and dorang tak kisahlah apa pun kyuhyun nak lakukan buat jahat ke apa ke...janji kyuhyun sembuh and balik aktif dengan mereka.....so, kat bawah nie adalah se video aku download kan...video yang dicompile for their tears and hard time...apa2 pun dorang memang tak malu nak tunjukkan perasaan dorang, perasaan terharu, sedih or gembira dorang...super junior fighting!!!!!

No comments:

Post a Comment