Saturday, March 3, 2012

aku dan sejarah



borak2 ngan my bff...suddenly buat aku terecall balik zaman kecik2 dulu...haha...cewah..xde r kecik mana....masa menengah rendah...kan sejarah is one of the subjek yang wajib...and pmr...aku kena ambil 9 subjects include arabic....

sebenarnya...nak cakap aku minat gila sejarah macam tak je...ye r...membaca kot...kot2 la aku hebat sangat menghafal semua nie kan....form 1 and 2...boleh tahan r main2 masa sejarah...tapi naik form 3....cikgu baru...and aku pun tak pernah belajar dengan cikgu nie...but for the first day...beliau sudah menunjukkan kekarismaan dia erk....garang kot...it is my first impression...mahu tak garang...macam2 dia bagi warning kat kitorang...ye r...lagipun tahun tu kitorang nak ambil xam besar kot...

mulut cikgu nie...pergghhh...haha...tajam bak sembilu...maybe tu r cara dia nak sedarkan murid2 kot...aku mula2 tak ambil port sangat tapi...bila tengok kawan2 aku kena sedas dengan beliau...mahu terkedu aku....awal2 aku tak ada masalah lagi r...but akhirnya, my time is come....

nak nangis pun ada aku rasa...aku ingat masa tu ujian first kot...tak silap aku...and resulk aku rasanya C kot tyme tu...fuhhh bangga kot bagitahu resulk C....haha....kalau tahun2 before nie...cikgu tak ambil kisah sangat tapi dengan cikgu nie...memang tak boleh buat mainlah....aku tak ingat sangat r ayat beliau bagi ke aku tapi.....SOBS3....nak nangis gak r...ayat dia...menusuk kalbu, jiwa dan raga kot....sentap wooo....

tapi aku rasa...memang tu kot cara dia nak kejutkan budak2 dia yang main2 nie...start dari situ r...memang aku study r sejarah...takut wooo kena lagi...and alhamdulillah r...memang dah tak ada C dah...paling kurang B...tak ada r beliau mengamuk sangat...aku punya study sejarah...sampai satu tahap...aku ingat muka surat kot...punya bahana cikgu zaini...lupa pula aku...nama cikgu tu...cikgu zaini....nie memang cikgu sejarah r...tu sebab beliau buat sehabis baik nak tolong kitorang....

pernah sampai satu tahap...disebabkan sejarah aku terpaksa bergabung pendapat dengan one of my enemy...bukanlah enemy mana pun tapi kalau dengan dia...mulut aku nie...mesti keluarkan macam2 perkataan sebab dia pun macam tu...haha...ingat lagi ada satu xam nie..aku tak ingat ujian ke apa...jawapan cikgu ada a few mistake...budak nie datang depan aku and for the first time ye...itulah dia perbincangan yang pertama and the last...tapi tak de r smooth mana pun...dah kalau dia punya mulut tak reti nak jaga...tu kan dah namanya mendorong tahap kemarahan tu...haha...so, kitorang bincang2, and pergi r buat pembetulan...itulah...sejarah nie pun boleh gak membantu erk dalam cuba merapatkan tali silaturahim walaupun tak jadi...hahaha

ribuan terima kasih r aku ucapkan pada cikgu zaini yang banyak gila sedarkan aku....and aku rasa dia r salah satu punca resulk sejarah aku tak teruk....memang jasa cikgu akan saya kenang sehingga akhir hayat...insyaALLAH....

No comments:

Post a Comment