Tuesday, March 20, 2012

lepas kempunan



hhahaha....amacam???terliur tak tengok spagheti 2????hahaha...nie boleh dikira buat sendiri r walaupun use prego sos....actually...memang dah lama rancang ngan membe2 nak try buat spagheti sendiri since makan dekat luar...it is quite expensive right???so, suddenly my friend yang dok kat melaka nie ajak pergi rumah dia since parent dia balik kampung...so, kitorang pun memulakan perjalanan menuju ke rumah dia r jumaat lepas...

that night,for dinner, kami bagi2 part...kami ber5...so, seorang masak telur sambal, seorang buat telur dadar and aku???? i make sambal ikan bilis kering tu...resipi my grandma...haha...memang khas sangat r part aku kan...hehehe...so, masak2...sambil haru biru dengan masing2...alhamdulillah..dapat juga r kami makan malam...tapi sambal telur kawan aku...aku tak mampu nak telan...tooo spicy....since aku nie tak kuat pedas, so, aku surrender awal2...rasa sikit pun dah menyengat...mula2 membe2 yang lain cakap tak pedas...sekali datang pedas dia...macam tengok drama sedih plak gayanya seorang2...merah2 hidung, berair mata semua...haha...after makan tu...

esok pagi tu...kononye nak bangun buat sarapan...last2 terjaga pukul 9....2 pun nobody awake lagi...so, aku pun bangun and pergi basuh muka and then, keluarkan apa ada...then masing2 dah terjaga and mula r start membantu...after makan tu...kami terus start masak spagheti yang masing2 kempunan sangat tu...resipi dia, i get from my bff....haha...my friend seorang nie tak suka bawang so, dia bising kenapa nak kena tumis bawang dulu...kami hanya biarkan...and buat2...last2 dah nak jadi....spagheti kami ala malaysian punya erk...sebab kami taruk cili padi...nak bagi pedas sikit...habis siap tu and semua orang dah mandi, so, lastly, kami pun makan r spagheti...alhamdulillah...sedap rasanya...biasalah...sendri masak kan...sendiri r puji...tak ada r....tapi memang r...sedap...hahaha...malam tu kami makan nasi goreng and sup serta sambal ikan bilis aku lagi...hahaha...macam addicted je kan gayanya...

so, pagi ahad tu...kami makan breakfast + lunch, pancake je.....tapi 2 pun still kenyang and after semua mandi, kami pun pulang r ke kolej tercinta...but seriously,,,, bukan setakat hilang kempuanan nak makan spagheti, kempunan nak makan masakan sendiri pun hilang and kempunan tengok tv pun hilang...almaklum r..kat kolej nie susah nak tengok tv ye....hahaha

No comments:

Post a Comment