Wednesday, March 14, 2012

my think


assalammualaikum.....

out of nowhere....suddenly aku terfikir...ye r...baru lepas tengok cerita BFF kat TV3 tu....cerita pasal member baik antara laki and perempuan...bila aku tengok balik cerita tu...maybe r kan...bak kata orang...laki and perempuan nie...tak boleh kawan baik...tapi point aku...bukan pasal laki dengan perempuan ke apa...tapi more about title best friend forever tu....



tengok cerita tu...buat aku terecall balik zaman muda2...zaman sekolah semua...hahahaha...and make me think again...sejauh mana kita dalam persahabatan kita....sejauh mana kita take care pasal member2 kita especially pada best friend kita...aku yakin r...dalam ramai2 kawan yang korang ada...of course akan ada kawan baik...tak kira r seorang ke, berapa orang ke...atau maybe prefer more to call as SAHABAT????,,,,,

pada aku...benda nie...kawan and sahabat...2 different things...walaupun makna lebih kurang but it still different things...kawan...hanya biasa2...just teman yang boleh kata...time senang je...or yang pada aku r...setakat kawan yang biasa2...bukan yang kita bawa berbincang beria bersama, bukan yang kita share almost our story bersama...BUT sahabat adalah sebaliknya..for me...sahabat tu...orang yang ada saat kita sedih, gembira, takut, patah seribu...boleh menyanyi dah nie...hahaha...orang yang ada bersama kita each time tak kira what situation pun....and for me...the one that i really care for...the one that i think that the one that i really love or care of course after my family....

tengok cerita bff tu...sanggup sacrifice ajak kahwin semata2 nak tolong member tu dapatkan impian dia...dapat capai impian dia...come to think again...punya r beria nak tolong kan...sampai sanggup kahwin semata2 nak tolong...kesan2 sampingan tu...letak tepi...aku bukan nak cakap pasal tu...aku just nak cakap pasal sacrifice dia...and that make me think...can i do it for my best friend??? okay...of course bukan pasal kahwin r...tu macam melampau sangat...lagipun bf aku perempuan kot..jadah r nak kahwin kan...even laki pun...macam takkan mungkin...hope so...hahaha,,,xmahu jadi sweet sangat macam cerita bff tu...ngeeee

tak kisah la kan...just i want to share my thought about my friends...right now...seriously...i think i care more about my best friends...biarlah orang nak bersweet2 bagai..maybe r have someone special take care about us tak sama dengan seorang kawan baik take care about kita...but pernah dengar tak...sometime...friend were more valuable that thing call love...kadang2 dalam friendship pun kita menangis apa...dalam friendship pun kita ketawa riang bahagia...dalam friendship pun kita mengadu nasib...dalam friendship pun...kita still taking care each other...tak mahu comment lebih2 la...mungkin tak kena lagi but i hope aku tak kena r penyakit2 like that....insya Allah....hahaha...

just appreciate your friends...true friend will be always beside you all time...true friends will lend their ears for you to share problem...true friend will let you to cry on their shoulder....true friend will together with you think how to solve your problem...true friend will never let you be alone anytime...and true friend will do take care about you more than other beside your family...

P/S: HAVE YOU ALREADY FOUND YOUR BEST FRIEND???????? =)

No comments:

Post a Comment